توانمندی های اختصاصی | شرح وظایف حرفه ای |
ارتباطات – تعامل بین بخشی –
|
برقراری تعامل آموزش ، تحقیقاتی و مشاوره ای با سایر رشته های حوزه سلامت برقراری تعامل با گروه های بالینی و پایه و حوزه های مرتبط با سلامت |
آموزش |
طراحی و تدوین برنامه های درسی در زمینه مرتبط با فیزیولوژی پزشکی بر حسب مخاطبین رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف علوم پزشکی و غیر پزشکی |
آموزش نحوه کارکرد دستگاههای بدن در شرایط طبیعی و موقعیتهای مختلف (ورزش ، فضا و زیر دریا و غیره) و موارد پاتولوزیک آموزش کاربرد دانسته های پایه فیزیولوژی در تفسیر شرایط فیزیولوژیک و پاتولوژیک به تخصص های بالینی مربوطه |
|
پژوهش |
طراحی پژوهش ها در زمینه فیزیولوژی و بررسی عوامل موثر در ایجاد اختلالات پاتولوژیک با تکیه بر دانش فیزیولوژی همکاری پژوهشی با محققین باینی در راستای شناخت فیزیوپاتولوژی بیماریها و دستیابی به راهکارهای نوین برای درمان آنها مشارکت در انجام طرح های ملی غربالگری و برنامه های پیشگیری از بیماری ها مشارکت در طرح های بین المللی از طریق ارتباط با مراکز تحقیقاتی خارج از کشور سازماندهی و مدیریت امور پژوهشی در جهت ارتقا خدمات نظام سلامت راه اندازی مراکز تحقیقاتی با رویکرد کاربردی مشارکت در طراحی و توسعه بانک های اطلاعاتی داده های سلولی ، مولکولی و بالینی در سطح ملی و یا بین المللی و یا هردو |
کاربست فیزیولوژی در بالین |
طراحی و انجام آزمایشات تخصصی کاربردی فیزیولوژی پزشکی ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی در زمینه فیزیولوژی پزشکی بکارگیری روشهای نوین توسعه یافته در فیزیولوژی در تحقیقات بالینی ارائه خدمات و مشاوره برای کمک به ارتقا سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری |
مهارت | حداقل تعداد موارد انجام مهارت برای یادگیری | |||
مشاهده | کمک در
|
انجام مستقل | کل دفعات | |
القا بیهوشی در حیوانات آزمایشگاهی ، اندازه گیری مستقیم فشارخون شریانی حیوانات آزمایشگاهی |
۵
|
۵
|
۵
|
۵
|
اندازه گیری هورمونها به روش RIA و الایزا و روش های روز امد |
۱۰
|
۵
|
۱۰
|
۵
|
روشهای ایجاد درد و اندازه گیری شدت آن در رفلکسهای دردناک |
۵
|
۵
|
۵
|
۱۵
|
به کارگیری روشهای سنجشی و تشخیصی بیماریهای ریوی و کلیوی |
۱۰
|
۵
|
|
۱۵
|
کار با دستگاه ABG |
۱۰
|
۱۰
|
۱۰
|
۳۰
|
کار با دستگاه دیالیز |
۱۰
|
۵
|
|
۱۵
|
بکارگیری روشهای سنجشی و تشخیصی بیماریهای قلبی – عروقی و مغزی |
۲۰
|
۵
|
|
۲۵
|
اندازه گیری متغیرهای قلب و عروق در مدل های حیوانی و انسانی |
۱۰
|
۵
|
۳
|
۱۸
|
روشهای سنجش ترشح اسید در مدلهای حیوانی و در انسان |
۱۰
|
۵
|
۵
|
۲۰
|
طراحی ، راه اندازی و آزمون عملکردی Setup های مختلف الکتروفیزیولوژی سلولی در زمینه های مختلف قلبی – عروقی ، مغزی و غیره |
۱۰
|
۵
|
۵
|
۲۰
|
|
۱۰
|
۵
|
۳
|
۱۸
|
ثبت فعالیت ای مغزی در سطوح مختلف ( امواج مغزی ، پتانسیل های خارج سلولی و پتانسیل های میدانی ، ادیومتری ، نیستاگموگرافی وغیره |
۱۰
|
۵
|
۳
|
۱۸
|
انجام تستهای عملکردی (نورولوژیک) سیستم عصبی : رفلکس ها و ... |
۲۰
|
۱۰
|
۵
|
۳۵
|
ثبت رفتاری و الکتروفیزیولوژیک اعمال برتر (یادگیری ، حافظه ، زبان ، خواب ، رفتار های اجتماعی ، و ...) مغز در انسان و – تجزیه تحلیل داده های مرتبط با آن |
۵
|
۳
|
۲
|
۱۰
|
بکارگیری روشهای اندازه گیری و سنجش کمیو کیفی ملکولی از جمله پپتیدها ، پروتئین ها و سایر مولکولها در مایعات بیولوژیک و بافتهای بدن |
۲۰
|
۱۰
|
۵
|
۳۵
|